gezocht

3 Jun

Beste meneer, mevrouw

Hierbij solliciteer ik naar de functie van medewerker bij jullie organisatie. Ik weet dat naast mij waarschijnlijk nog 354 mensen zullen reageren. Het zijn krappe tijden, zeker in de culturele sector, maar ik weet zeker dat jullie met mij niet de plank mis zullen slaan.

Ik heb veel affiniteit ‘kunst en cultuur’ (en basketballen, web2.0, bejaarden, festivals en reizen, maar dat lijkt me niet heel relevant voor jullie). Ik heb theater-, film- en televisiewetenschappen (en Engels, en Nederlands en kunstgeschiedenis) gestudeerd, ik ben vrijwilliger geweest op vele festivals, heb jarenlang meegedaan en meegewerkt aan Kunstbende, speelde in een orkest en bezoek vaak voorstellingen, festivals en optredens. Ik vind het uitdagend en leuk om mee te werken aan een hoger maatschappelijk doel door projectmatig, praktisch en resultaatgericht bezig te zijn. Helemaal als daarin het samenbrengen van mensen en het bedenken en opzetten van culturele projecten activiteit nummer één is.

Ik weet dat jullie iemand zoeken met meer ervaring (is er wel ervaring, dan pas je niet binnen het team. En anders komt er een: ‘wegens het overweldigend aantal reacties moeten wij u helaas melden dat wij voor een kandidaat met een beter aansluitend profiel hebben gekozen – hij is namelijk man en woont wél in Amsterdam) dan dat ik heb. Ik ben net (het had inderdaad 2 jaar eerder gekund) afgestudeerd, maar heb al het nodige mogen ervaren (voorspoed en tegenslag) wat ook zeker bruikbaar (ik kan eigenlijk met elke situatie omgaan) is in deze functie. Daarnaast staat er tegenover dat ik ervaring heb in het samenbrengen van mensen (vaak doormiddel van feesten en partijen), ontzettend enthousiast ben over (alles, want ik wil gewoon een baan) deze vacature en daarnaast ook gemotiveerd en capabel ben om me snel wegwijs te maken in organisaties en omgevingen (ik zweer: net een kameleon – maar wel met omvang als een olifant). Verder ben ik een harde werker, vasthoudend en laat ik me niet snel uit het veld slaan (daarvoor dank aan mijn moeder en mijn Friesche achtergrond).

Ik haal veel energie uit het werken met mensen en het neerzetten van een project en ik denk dat ik daardoor en met mijn enthousiasme en betrokkenheid een goede toevoeging kan zijn voor jullie organisatie en een bijdrage kan leveren aan het bewerkstelligen van (eigenlijk alles) een grotere cultuurparticipatie.

Ik hoop dat ik in deze brief duidelijk heb gemaakt dat ik zeer enthousiast ben over deze vacature. Uiteraard ben ik bereid in een persoonlijk gesprek (met mijn korte rokje en gladde praatjes) verder in te gaan op mijn motivatie, uw verwachtingen en wat we voor elkaar kunnen betekenen (ergo: wat ik ga doen, voor welk salaris).

Met hartelijke groet,

Zij die jullie willen en andersom.

Geef een reactie

