kinderen

14 Jun

Ik heb gister kalmpjes het festival seizoen geopend. Ik had mijn nieuwe festival, maar oude schoenen aan, het was droog, ik had een leuk gezelschap, er was lekker eten, over-the-top-artists met veel glitter en blote wijven, interessante sprekers, goede wijn, geen kleedje – maar wel tuckoekjes van schuimrubber waar je op kon zitten, gekke mensen om naar te kijken, relaxte muziek, een mooie omgeving, genoeg ruimte om te dansen of te hangen. Maar vooral. Er waren HEEL VEEL mooie kinderen.

Ik heb geen kinderwens. Echter. Na gister, heb ik die wel. Net als ik, stond mijn gezelschap hier van te kijken.

Ik heb mij tijdens dit festival zeker anderhalf uur vermaakt met het kijken naar en vastleggen van kinderen. Kinderen die achter elkaar aan rennen Ze rennen de hele tijd. Kinderen die pruillippen opzetten. En dan toch die ballon krijgen. Kinderen die vallen. Vaak. Kinderen die in de moederschoot wegkruipen. Als ze iets engs zien (een beschilderd hoofd bijvoorbeeld). Kinderen die het speelgoedhuisje 500 meter verplaatsen. Op eigen kracht. Kinderen die een kwartier gras uit de grond kunnen trekken. Kinderen die kunnen slapen in kinderwagens ondanks de muziek (sommige gevallen herrie). Kinderen die iets ondefinieerbaars in hun mond stoppen. Daar wordt je immuun van. Kinderen die hun ouders kwijt zijn en op het podium worden tentoongesteld met de vraag ‘who is missing a child?’. Kinderen die veeeel te volwassen gaan gekleed. En kunnen dansen. En kinderen die als ze mij zien heel hard gaan huilen.

Kinderen dus.

Overigens, wil ik wel het liefst een halfbloed kindje van ongeveer 2 jaar met een kroeshaar en een leeuw op het gezicht geschminkt.

Geef een reactie

