koffer

6 jul

Eigenlijk wil ik me niet ergeren, maar liever verwonderen. Helaas gaat dat niet altijd. Bijvoorbeeld wanneer ik iemand met een ‘trolley’ zie lopen. Rozen en die met panterprintjes zijn het ergst. Het zijn moment waarop ik denk: ben ik de enige weldenkende mens op deze wereld?

Iemand met een trolley schijnt namelijk nooit bewust te zijn van het feit dat ze nog twee meter achter zich aanslepen. Dus wanneer jij een rechte lijn aanhoudt, maar een persoon met trolley links afslaat, spant deze dus altijd een valdraad en lig je dus met je snuffert op het perron. Of ergens anders waar veel mensen bijelkaar zijn gekomen. En vooral er geen erg in hebben. Daarnaast vraag ik me af, wanneer ze hun trolley altijd door het zand of over keien proberen heen te trekken: waarom til je je koffer niet gewoon? Er zit toch niet voor niets een handvat aan? Maar nee; een trolley is een trolley en gesleept zal hij worden. En waarom moet een trolley ook altijd een extra plek innemen: een staanplaats op de roltrap, een stoel in de trein, of de bewegingsruimte in de AhtoGo. Voor dat eerste geldt: GA LEKKER MET DE LIFT (dit geldt ook voor mensen met kinderwagen, buggies of infant teribbles in het algemeen).

Wanneer ik het dus in mijn hoofd haal een trolley te kopen. Herinner mij dan aan deze blog. Zodat ik niet één van hen ga worden.

Plaats een reactie