werkborrel

29 Jul

Ik werk op een fantastische plek waar ik net een contract heb gekregen (olé!). Afgezien van de gezellige collega’s, de leuke projecten die voorbij komen, het mooie gebouw, het soepele proces waar ik in zit en de lekkere lunch hebben we ook vaaak een bedrijfsuitje.

Een borrel.

En daar zijn ook al de eerder genoemde bijvoegelijke naamwoorden van toepassingen. Er komt een verhalenverteller, iemand die van alles weet over Kosmopolis of we gaan naar de Parade. En met het bedrijfsuitje gingen we een stadswandeling doen, naar het Beeld en geluidmuseum en eten. HEEL LEKKER ETEN.

Ook werd er gedronken en gelachen.

En ik vind dat toch een probleem (in een bepaald perspectief natuurlijk): een werkborrel.

Want het is een borrel waar je niet niet op wilt drinken, omdat je anders als een geheelonthouder, een ongezellig iemand of iemand op een dieet wordt gezien (of zegt dat meer iets over mij, hm. hoe dan ook: ) en dat willen we allemaal natuurlijk niet. Het is ook een borrel waar je niet al de dingen die je tijden zo goed hebt weten te verbergen voor je collega’s in een paar uur schaamteloos op tafel hebt gegooid en waar je aan het einde van de avond met de jongen van de IT in een bezemkast wordt gevonden.

Het is toch zoeken naar die balans.

Balans. Ik kan het amper spellen.

Geef een reactie

