sloppenwijk

18 Aug

Zoals ik in ‘vroeger’ al schreef.

Lowlands.

Dat was iets van vroeger en nu te duur.

Maar daar heb ik wat op gevonden.

Ik combineerde geëngageerd, twitter, amnesty, geheel verzorgd, vrienden, vlotte babbel, skype en bevlogen. En ik ga nu op Lowlands werken. Geheel verzorgd. Voor Amnesty International. Omdat ik mensen over het volgende ga informeren.

Dit is een beginnetje:

Amnesty is bezig met een campagne ‘menswaardig wonen: sloppen ruimen is mensen slopen’. Hierbij ondernemen zij actie tegen gedwongen huisuitzettingen in sloppenwijken, waarbij ieder jaar zo’n twee miljoen mensen het slachtoffer worden. Niet alleen omdat zij het huis kwijt zijn, maar ook omdat dit vaak gepaard gaan met grof politiegeweld en met verlies van eigendommen en inkomstenbronnen. De oorzaken zijn divers: mensen moeten weg vanwege stadsvernieuwingen, prestigeprojecten van projectondernemers, activiteiten van het bedrijfsleven of vanwege politieke redenen. En dat moet niet zo makkelijk kunnen.

Daarom teken de petitie: http://www.amnesty.nl/in_actie/menswaardig_wonen

En zoals jullie allemaal weten heb ik affiniteit met sloppenwijken en Afrika (niet perse in die combinatie) en met muziek en kamperen (wel vaak in deze combinatie). En nu ga ik het allemaal combineren. Onverwacht en leuk. Wellicht dat het een fiasco wordt, maar zo’n varkentje heb ik wel vaker gewassen. Also.

Biddinghuizen, na 6 jaar, I’ll be back!

Geef een reactie

