vroeger

18 Aug

Vroeger, toen ik jong, alternatief was, een beugel en een bril had en bij de C1000 werkte, ging ik vijf jaar lang naar Lowlands. Het festival dat al in november 1967 werd georganiseerd door de Utrechtse kunstschilder Bunk Bessels, onder de naam  A Flight to Lowlands Paradise. Het festival dat toen plaats vond in de Margriethal van de Jaarbeurs in Utrecht. Het festival waar de entree  10 gulden bedroeg en dat inclusief ontbijt.

Tijden veranderen. Ik draag geen beugel, geen, bril en geen contactlenzen. Ik ben nog wel jong, maar mezelf. Ik heb een serieuze een leuke heuse baan voor meer dan 4 euro 83 per uur. En lowlands is 155 euro en dan ben je alleen nog maar binnen!

Ik heb het dan nog niet eens over het feit dat in de Middeleeuwen je zomaar door een struikrover van hart en maagdelijkheid kon worden beroofd rond een schemerig uur midden op een dorpsplein. Of over dat het 583653093 dagen lopen was naar Rome, waar nog niet alle wegen naar toe gingen. Of over dat je alles moest vastplakken met lijm met zo’n kussentje, waar altijd een korstje op zat. En dat een hoepel je lievelingsspeelgoed was. Of dat bloembollen het hoofdgerecht was. Of dat je dingen deed, omdat je moeder zei: ‘omdat ik het zeg’. Of over dat je met het gehele volk zeven jaar door een woestijn moest lopen. Of over dat een dinosaurus je netgebouwde zandkasteel vertrapte. Of over dat je je scriptie met een kroontjespen moest schrijven. In viervoud. Of dat je als vrouw alleen nog in Stavoren een kans kreeg om te studeren. Of over dat je mobiel in een rugtas op je schouder moest meezeulen.

Ik kan nog hier nog heel lang op doorgaan.

Maar.

Mijn punt is:

het was vroeger heus niet altijd beter.

2 Reacties to “vroeger”

  1. Maniak84 18 augustus 2010 bij 2:37 pm #

    Toen ik jong was, was alles vroeger wél beter :-S

Trackbacks/Pingbacks

  1. sloppenwijk « Forward - 18 augustus 2010

    […] aug Zoals ik in ‘vroeger’ al […]

Geef een reactie

