aansluiting

28 Aug

En toen ging ik dus een internet en tv aansluiting regelen.

Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn?

Wel dus.

Eerst belde ik met Tele2. Dat leek het voordeligst. En voordelig. Dat past bij mij. Goedkoop. Is heel wat anders. Past ook minder bij mij en mijn h&m-uitrusting en MBO-salariëring in een cultuurCAO.

Tele2 dus. Je kon je telefoonnummer via internet opgeven en dan belden ze je zo spoedig mogelijk terug. Ik had nauwelijks op zenden gedrukt en mijn telefoon rinkelde. Of eigenlijk; mijn mobiel trilde. Nadat ik helemaal werd heen en weer geslingerd tussen kabeltv, digitaletv, harddisks, harddrives, hardmonitoren, internet, bellen voor vast, mobiel of in de avonduren naar familie werd ik tureluurs en heb ik aangegeven dat ik wel terug ging bellen. Zij belden. Vijf keer. Ik was er klaar mee. Klaar met gestalk, klaar met voor tv, telefonie en internet-dummy worden uitgemaakt. Dus gaf er de brui aan. Toen volgde Telfort. Na eerst een ‘sorry door een technische storing kan ik u niet verstaan, tuut tuut tuut’ (en dat was nog vóórdat ik mijn naam had gezegd), kwam er een tweede hindernis. Ik ga namelijk wonen op 8bisA. Dat gaat dus niet bij Telfort. Helaas mevrouw, dat past niet in het systeem dus kunnen wij u niet verder helpen. LETTERLIJK. En hop, de horen lag er alweer op. Mijn klomp brak.

Nu zit ik bij KPN. Een ontzettend aardige en relaxte meneer loosde mijn in minder dan 3 minuut 42 door een wirwar van vragen, opmerkingen en clausules. En als het goed is ligt er binnen nu en kort een brief op de mat.

Opzich was het moment van bellen alweer tien dagen geleden. En ik heb nog steeds geen brief gehad. Maar ach wat. Ik heb in ieder geval aan één iemand duidelijk kunnen maken wat ik wil. En dat staat ergens wel mooi in een systeem.

Ha (vertwijfeld).

2 Reacties to “aansluiting”

  1. Ruud Flohil 28 augustus 2010 bij 6:31 pm #

    Ja, dergelijke keuzes zijn niet echt makkelijk. Komt uiteindelijk wel goed, hoop ik voor je.
    Toch jammer dat je Tele2 hebt laten vallen. Ik had KPN maar vanwege de kosten naar Tele2 over gestapt. Kwaliteit van alle twee is goed.

  2. Des 30 augustus 2010 bij 1:25 pm #

    gelukkig zie ik geen t-mobile in je rijtje staan. Dan had je uit pure wanhoop dit stukje niet eens kunnen schrijven, echt.

Geef een reactie

