Fryske Jûn

12 Mei

Aangestoken door @mimbop en @nynke en @renedehaan twitter ik zo nu en dan. Maar ik heb geen telefoon met internet en van twitter gaat verder mijn computer langzaam lopen. Dus ik prefereer facebook. Met bijkomend voordeel dat dat met meer direct zichtbare plaatjes is.

Maar op twitter vond ik op een zeker moment een frysk klupke. Een club die met elkaar dingen deden en daar op twitter dan allemaal gehaaide opmerkingen, gewiekste grappen en inside jokes in 160 tekens over formuleren. Echter, toen ik bij een van hun partearen aanwezig probeerde te zijn door mij brutaal in hun gesprek in-te-twitteren, werd ik er door een ‘@gepkegup past niet’ (keurig binnen de 160 tekens) uitgebonjourd.

En toen.
Ineens.

Mocht ik komen!

Op een mooie blauwe maandag in mei. In Utrecht. Bij een pubquizz. De enige vraag die ik wist, wist ik al voordat hij werd gesteld. En dat had daarom eerder te maken met mijn bovennatuurlijke eigenschappen, dan met mijn intelligentie. De andere vraag die ik wist, wist ik eigenlijk niet. Dus dat leverde ook niets op.

Desalniettemin. Ik heb me enorm vermaakt. En werd zelfs uitgenodigd voor een vervolgactiviteit. En van stroef-, bot- en koppigheid (typische eigenschappen van Friezen (en Watermannen-red)) heb ik niets gemerkt. En ik dacht weer: leuke mensen zijn wij eigenlijk.

Frysken.

Geef een reactie

